loading...

مركز تعميرات سخت افزار ايران

مركز تخصصي تعميرات سخت افزار ايران

بازدید : 244
11 زمان : 1399:2

در « دستگاه خشك كن ميوه به شيوه مايكروويو» كه از طرفداران زيادي نيز برخوردار است مي توان گفت تناژ نهايي توليد بسيار بيشتر و سرعت كار نيز بيشتر از ساير شيوه هاست. در اين دستگاه ها با تغذيه كردن و پر كردن سيني هاي مخصوص ميوه و سبزيجات و قرار دادن آنها در دستگاه، با تاباندن امواج مايكروويو مي توان با سرعت بسيار بيشتري حجم وسيعي از مواد را خشك و تُرد نمود.

از آنجايي كه دستگاه خشك كن ميوه و سبزي مايكروويو از برق براي اين فرآيند بهره خواهد برد در نتيجه ميزان مصرف و هزينه نهايي برق نيز به شدت زياد بوده و مي تواند مبلغ نهايي محصولات را تا حد زيادي افزايش دهد. در چنين شرايطي توليدكننده مي بايستي در پي راه هايي براي كاهش هزينه ها و البته بازارهايي پُركشش براي فروش محصولات خود باشد.

بازدید : 222
11 زمان : 1399:2

امروزه مي توان هر محصول و كالايي را در هر سايز و ابعادي به راحتي بسته بندي كرد. با توجه به پيشرفت هاي شگرف در دنياي تكنولوژي، انواع دستگاه بسته بندي براي محصولات مختلف ساخته شده است. همچنين در كنار اين توفيقات در توليد دستگاه هاي بسته بندي، مي توان به راحتي، تمامي محصولات باغي و كشاورزي و حتي مواد پروتئيني مختلف را خشك و نگهداري و به فروش رساند زيرا انواع دستگاه خشك كن براي رفع نياز تمامي محصولات با ظرفيت هاي گوناگون در بازار موجود است.

در چنين شرايطي هر توليدكننده و حتي هر مصرف كننده خوش ذوقي مي تواند تمامي ايده هاي توليدي خود را به خوبي پياده سازي كرده و از مزاياي استفاده از چنين دستگاه هاي بسته بندي و همچنين دستگاه هاي خشك كن نهايت بهره و استفاده را ببرد. هر كدام از اين دستگاه ها، قدرت و توانايي خشك كردن يا بسته بندي كردن مقدار مشخصي از محصولات را داشته و البته بسياري از آنها نيز آنچنان پركاربردند كه مي توان از هر كدام آنها، براي بسته بندي يا خشك كردن دهها محصول مختلف استفاده كرد.

پس از اين توضيحات بهتر است با انواع دستگاه خشك كن و همچنين مدل هاي متنوع دستگاه بسته بندي و كاربردهاي آن بيشتر آشنا شويم.

دستگاه خشك كن

بسياري از ميوه ها، محصولات جاليزي، مواد پروتئيني مانند انواع گوشت و… را هم مي توان به شكلي تر و تازه و هم به صورت فرآوري شده و يا خشك شده مصرف كرد. در حال حاضر يكي از بهترين راه ها براي نگهداري و ماندگاري هر كدام از اين محصولات، خشك كردن توسط دستگاه خشك كن مي باشد. اين دستگاه بسيار مفيد مي تواند طيف وسيعي از محصولات را به راحتي و در مدت زماني مشخص خشك و تُرد نمايد. اين دستگاه ها در مدل هاي «خانگي» و «صنعتي و نيمه صنعتي» در بازار موجود هستند.

اكنون دستگاه هاي بسيار جمع و جوري در انواع «خانگي» و همچنين دستگاه هاي بسيار بزرگ «صنعتي» ساخته شده اند كه هر كدام با توجه به ظرفيت و قدرت خود مي توانند از چند كيلو تا چندين تن را در يك بار استفاده خشك نمايند. دستگاه هاي خشك كن خانگي ظرفيت توليدي در حدود نهايتاً 10 كيلوگرم! در روز را خواهند داشت اما اين ميزان در دستگاه هاي صنعتي چيزي بيش از چندين تن در روز خواهد بود.

دستگاه خشك كن در انواع مختلف به راحتي مي تواند هم نياز خانگي و هم نياز صنعتي را به خوبي و به راحتي بر طرف نموده همچنين قيمت دستگاه هاي خشك كن نيز با توجه به انواع و مدل هاي مختلف، بسيار متنوع است.

دستگاه ميوه خشك كن

دستگاه هاي خشك كن قدرت و توانايي خشك كردن بسياري از ميوه ها و سبزيجات را دارند. سيب، پرتقال، كيوي، خربزه، هندوانه، خيار، انگور و بسياري ديگر از ميوه ها را مي توان با برش زدن در اندازه هاي مختلف داخل دستگاه چيده و پس از چند ساعت، ميوه هاي چيپسي و خشك شده را خارج نمود. استفاده از دستگاه ميوه خشك كن مزاياي زير را در پر دارد:

  • سرعت در خشك كردن ميوه ها
  • رعايت بهداشت و دوري از انواع آلودگي از جمله حشرات و گرد و غبار
  • راحتتر بودن و كنترل پذير بودن تمامي مراحل كار
  • كسب درآمد مناسب از اين دستگاهها

استفاده از اين دستگاه ها، علاوه بر حفظ خواص و مواد مفيد ميوه ها، ماندگاري آنها و عدم فساد را براي مدت طولاني تضمين مي كند.

دستگاه ميوه خشك كن در انواع مختلف خانگي و صنعتي موجود است كه هر كدام قدرت توليد بسيار متفاوتي دارند. به عنوان دستگاه ميوه خشك كن خانگي در مدل 10 سيني اين توانايي را دارد كه روزانه بسته به دفعات استفاده، بيش از 5 كيلوگرم ميوه خشك توليد كرده و همچنين دستگاه ميوه خشك كن صنعتي نيز در مدل هاي مختلف مي توانند روزانه بين 100 كيلوگرم تا بيش از چندين تن ميوه خشك در انواع مختلف توليد داشته باشند.

دستگاه ميوه خشك كن صنعتي

دستگاه ميوه خشك كن صنعتي يكي از مهمترين و پرقدرت ترين دستگاه هاي توليدي در جهان است كه مدل هاي بسيار متنوعي را شامل مي شود. اين دستگاه ها در انواع مختلف، قدرت توليد از چندصد كيلو تا چندين تن در روز را دارند. حجم و ابعاد اين دستگاه ها نسبت به مدل هاي خانگي، بيشتر و همچنين تعداد سيني و سبدهاي اين دستگاه ها نيز بسيار بيشتر از مدل هاي كوچك و خانگي ست. اينگونه دستگاه هاي صنعتي بهترين ابزار جهت به دست آوردن درآمدِ مناسب است.

دستگاه ميوه خشك كن صنعتي انواع مختلفي دارد كه هر كدام مزيت هاي خود را خواهند داشت. برخي از اين دستگاه ها از اين قرار مي باشند:

  • دستگاه صنعتي تك كابين
  • دستگاه صنعتي دوكابين
  • دستگاه صنعتي خلاء و مادون قرمز
  • دستگاه صنعتي تونلي (كانتينيوس)
  • دستگاه صنعتي خورشيدي

حجم هر بار ورودي دستگاه ميوه خشك كن صنعتي در مدل هاي مختلفِ ذكر شده از 100 كيلوگرم تا چندين تن مي باشد. در مدل هاي تك كابين، دوكابين و يا تعداد كابين بيشتر مي توان در هر بار بيش از 100 كيلوگرم ميوه تر و آبدار داخل سيني ها چيد و وارد دستگاه كرد. ميزان توليد و برداشت ميوه خشك نيز روزانه به صورت ميانگين بيش از 1 تن! مي باشد. همچنين در دستگاه هاي صنعتي ميوه خشك كن خلاء، تونلي و همچنين خورشيدي، با تناژ بسيار بالاي توليد روبرو هستيم، يعني بعنوان مثال در دستگاه تونلي كه بزرگترين و پرقدرت ترين دستگاه توليد چيپس ميوه است با حداقل 1000 سيني يا سبد بزرگ براي چيدن ميوه ها داخل دستگاه طرف هستيم. در اين غولِ ميوه خشك كن در هر نوبت چندين تن ميوه وارد دستگاه شده و همچنين تناژ برداشت ميوه خشك نيز بسيار بالاست.

دستگاه ميوه خشك كن خانگي

مدل هاي متنوع و بسيار جذاب دستگاه ميوه خشك كن خانگي آنچنان پرطرفدارند كه هر فردي را به خود جلب مي كنند. اين دستگاه ها در انواع مختلفِ

  • 5 سيني
  • 8 سيني
  • 10 سيني

و در برندهاي مختلف در بازار موجودند. هر كدام از اين دستگاه هاي خانگي مي توانند با توجه به قدرت و توانايي خود و همچنين ميزان ميوه هاي قرار داده شده در آنها به صورت روزانه بين 1.5 تا 5 كيلوگرم ميوه خشك يا همان چيپس خوشمزه ميوه توليد نمايند.

تمامي اين دستگاه ها از برق براي راه اندازي و همچنين چرخش فن هاي خود استفاده مي كنند. فن هاي دستگاه براي به گردش در آوردن هواي داغ داخل دستگاه ميوه خشك كن خانگي كاربرد دارند. اين فن ها هواي گرم توليد شده توسط هيترهاي دستگاه و يا شعله هاي گازي دستگاه را به خوبي در كل دستگاه و در بين طبقات و سيني ها به گردش در آورده تا ميوه ها به درستي و به شكلي يكدست خشك شوند.

دستگاه خشك كن خانگي مي تواند نياز يك خانواده با هر تعداد اعضا را به خوبي برطرف كرده و چنانچه تصميم به كسب درآمد از اين نوع دستگاه ها باشد مي توان به راحتي با استفاده از آن، علاوه بر ر فع نياز شخصي، درآمد نسبتاً مناسبي نيز به دست آورد.

برچسب ها دستگاه خشك كن ,
بازدید : 227
11 زمان : 1399:2

در صنايع مختلف مي توان ابزار و ادوات بسيار كارآمد و متنوعي را مشاهده كرد كه هر كدام با توجه به زمينه كارايي و مصارف مختلف مي توانند بسيار مفيد باشند. در مورد توليد ميوه خشك نيز سال هاست دستگاه هاي كوچك و بزرگي روانه بازار شده اند كه هر كدام حجم و قدرت توليد خود را دارند. دستگاه ميوه خشك كن صنعتي يكي از همين مدل دستگاه هاست كه تنوع نسبتاً بالايي دارد.

در جهاني كه هر روز ابداعات و اخترعات فراواني رونمايي مي شود ديگر نمي توان به يك نوع يا يك مدل ابزار توليدي، دل خوش كرد بلكه هر روزه ابتكارات بيشتري انجام شده و دستگاه ها متنوع تر خواهند شد. در دنياي دستگاه ميوه خشك كن صنعتي نيز مي توان به خوبي، اين پيشرفت ها را حس كرد.

به هيچ عنوان نمي توان يك دستگاه ميوه خشك كن صنعتي را كه در سال 2019 توليد مي شود با دستگاهي كه در سال 2010 توليد مي شده مقايسه كرد. پيشرفت ها و افزايش كيفيت در اين دستگاه ها به شدت ملموس است. اين ابزار قدرتمند توانايي توليد صدها كيلوگرم ميوه خشك با سرعت بسيار را خواهند داشت بدون اينكه آب در دلشان تكان بخورد! اين همان قدرت و برتري تكنولوژي امروز است.

بيشتر بخوانيد:

دستگاه ميوه خشك كن

دستگاه ميوه خشك كن خانگي

خشك كن ميوه

اين دستگاه ها آنچنان پيشرفته و قدرتمند در توليد هستند كه مي توان فقط به كمك يك دستگاه خشك كن ميوه صنعتي تناژ بسيار بالايي ميوه خشك توليد كرده و با فروش آنها به اقتصاد خانواده و جامعه كمك كرد.

بهتر است پس از اين توضيحات، كمي بيشتر با انواع دستگاه خشك كن ميوه صنعتي و نوع كاركرد و همچنين مزايا و معايب و بسياري ديگر از موارد مربوط آشنا شويم. اين آشنايي مي تواند دريچه هايي نو را به سمت ما بگشايد.

تعريف دستگاه ميوه خشك كن صنعتي

از آنجايي كه يك دستگاه خشك كن ميوه صنعتي مي تواند براي مقاصد و توليدات متنوع مانند خشك كردن دهها نوع ميوه، خشك كردن انواع سبزيجات، خشك كردن گياهان دارويي، خشك كردن گوشت و… مورد استفاده قرار گيرد مي توان تعريفي جامع و كلي از آن داشت؛ به دستگاهي بزرگ و قدرتمند كه در حجمي وسيع و در مكان هايي صنعتي براي خشك كردن صدها نوع محصول مانند ميوه، سبزي، مواد پروتئيني و… مورد استفاده قرار مي گيرد دستگاه ميوه خشك كن صنعتي گفته مي شود.

با چنين تعريفي مي توان يك شناخت كلي نسبت به اينگونه دستگاه هاي قدرتمند و بزرگ به دست آورد. در برخي تعريف ها، اينگونه دستگاه ها را فقط براي خشك كردن ميوه ها مناسب دانسته اند كه درست نيست بلكه مي توان طيف وسيعي از محصولات را به كمك يك دستگاه خشك كن ميوه صنعتي به زيبايي و بهترين شكل ممكن خشك و چيپسي كرد.

مشخصات دستگاه خشك كن ميوه صنعتي

هر ابزار و دستگاهي قاعدتاً مشخصات و ويژگي هايي چه در ظاهر، چه كاركرد و چه تكنولوژي به كار رفته در آن دارد كه دستگاه خشك كن ميوه صنعتي نيز از اين امر مستثني نيست. برخي ويژگي ها در اين دستگاه هاي صنعتي با ديگر دستگاه هاي نيمه صنعتي و خانگي برابر است مثلاً داشتن تعدادي سيني براي چيدن ميوه هاي خرد شده و قرار گرفتن آنها در دستگاه ميوه خشك كن صنعتي.

همچنين استفاده از انوع فن براي گردش هواي داغ توليد شده درون دستگاه. اما تفاوت هايي اساسي بين اين دستگاه ها وجود دارد.

و اما تفاوت ها، مشخصات و برخي برتري هاي كليدي يك دستگاه خشك كن ميوه صنعتي از اين قرار است:

  • حجم و ابعاد بسيار بزرگ و غيرقابل مقايسه با انوع نيمه صنعتي و خانگي
  • ميزان مصرف انرژي بسيار بيشتر و فراوان تر
  • توليد حجم بسيار بيشتري ميوه خشك شده توسط دستگاه ميوه خشك كن صنعتي
  • سرعت توليد بسيار بيشتر انواع ميوه چيپسي در تناژي بسيار بالا
  • استفاده از انرژي هاي پاك مانند خورشيد در برخي مدل ها
  • استخدام و مشغول به كار كردن تعداد افراد بيشتر براي انجام امور مربوطه در واحد صنعتي

اين چند مورد، از مهم ترين و مشخص ترين مواردي ست كه در مورد دستگاه ميوه خشك كن صنعتي به شدت به چشم آمده و جلب توجه مي كند. البته استفاده و به كارگيري اينگونه دستگاه هاي صنعتي بزرگ و حجيم، شرايط ويژه و همچنين برخي مشكلات خود را نيز خواهد داشت اما به صورت كلي، برتري ها و مزيت ها بر مضرات آن خواهد چربيد.

قيمت دستگاه ميوه خشك كن صنعتي

و اما رسيديم به موضوع و مسئله اي بسيار مهم و تعيين كننده يعني ميزان مبلغي كه براي خريداري هر دستگاه ميوه خشك كن صنعتي بايد هزينه كرد. همانطور كه همه مي دانيم براي شروع هر كار توليدي-صنعتي و همچنين ساير مشاغل توليدي، مهمترين و تعيين كننده ترين موضوع كه بر روي تمامي فعاليت ها، تصميمات و برنامهريزي ها به صورت كاملاً محسوس تاثيرگذر است همين «موضوع مالي و هزينه اي» ست كه به شدت بر روي تمامي جوانب كار تأثيرگذار خواهد بود.

هر شخصو گروهي براي شروع فعاليت اقتصادي خود ابتدا قدرت مالي خود را سنجيده سپس شروع به كار مي كند. در مورد شروع فعاليت جالب و بسيار دوست داشتني توليد ميوه خشك و ارائه به بازارهاي مختلف نيز مي توان گفت هزينه ها براي شروع و استارت كار، كمي بالاست اما با كمي دقت و برنامه ريزي صحيح، شدني ست.

بازدید : 234
11 زمان : 1399:2

ميوه ها را مي توان به چند شكل ميل كرد، هم تر و تازه و هم خشك و ترُد. هر كدام نيز طعم و مزه و لذت خود را خواهد داشت. گاهي نيز مي توان براي استفاده از مواهب اين نعمت زيبا و با ارزش، آن را به شكل آبميوه ميل كرد تا خواص درجه يك و بي نظيرش دقايقي بعد جذب بدن شود. با تمامي اين تفاسير، چندين سالي ست كه استفاده از ميوه هاي خشك و چيپسي به شدت رواج يافته و مردم ميل بيشتري به آنها پيدا كرده اند. مي توان اين ميوه هاي خشك را توسط دستگاه ميوه خشك كن خانگي در منزل درست كرد.

خودكفا بودن يكي از لذت هاي هميشگي ست كه هر انساني را به وجد مي آورد، حال اين خودكفايي در زمينه توليد و پرورش محصولات مختلف باشد و يا تغيير و دگرگوني از شكلي به شكل ديگر و رفع نياز، مانند همين خشك كردن ميوه هاي گوناگون توسط دستگاه ميوه خشك كن خانگي .

با توجه به تحقيقات و بررسي هاي دقيق مشخص شده است كه قرن ها پيش و هزاران سال قبل هم، نياكان و اجداد ما همين كار يعني خشك كردن ميوه هاي مختلف را انجام مي دادند. آنها در فصول گرم سال بسياري از ميوه ها را در هواي آزاد و به كمك گرماي سوزان آفتاب خشك كرده و آنها را براي مصرف در فصول سرد انبار مي كردند. همچنين شيوه نگهداري آنها نيز جالب بود.

بيشتر بخوانيد:

دستگاه ميوه خشك كن

دستگاه ميوه خشك كن صنعتي

خشك كن ميوه

آنها اين ميوه هاي خشك شده را كه به صورتي كامل و بدون برش زدن خشك مي كردند، داخل مقدار فراواني كاه خشك پنهان كرده تا اين ميزان كاه مانند عايق، از ميوه ها در مقابل گرما و سرما و همچنين در مقابل حشرات و ساير موجودات محافظت نمايد. در كشور خودمان نيز در دهه هاي گذشته و در بسياري از مناطق استان هاي شمالي و مركزي و ساير نقاط، خشك كردن ميوه ها به اين شكل و نگهداري براي ماهها بعد به شدت رواج داشت. اما امروزه دستگاه خشك كن ميوه خانگي تمامي معادلات را تغيير داده است.

امروزه هر فردي مي تواند با هزينه كردن مقدار مشخصي، يك دستگاه ميوه خشك كن خانگي را خريداري كرده و به راحتي پس از انتقال به منزل و فقط با وصل كردن دو شاخه آن به پريز برق، يك دستگاه خشك كن درجه يك و جمع و جور به صورت 24 ساعته در اختيار داشته باشد.

برخي از اين دستگاه ها از ظاهري چهار گوش و مستطيلي يا مربعي برخوردار و داراي چند سيني فلزي در طبقات مختلف هستند و برخي ديگر نيز به صورت گرد يا بيضي بوده و سيني هاي داخلي آنها از جنس پلاستيك بوده كه مي توان در هر دو نوع، ميوه ها را پس از برش زدن داخل آنها چيد و دستگاه را روشن كرد، پس از چندين دقيقه هم مي توان ميوه هاي خشك را از دل دستگاه ميوه خشك كن خانگي خارج كرده و مصرف كرد، به همين راحتي!

اگر بخواهيم تقسيم بندي دقيق و مشخصي در مورد برند ها و مدل هاي مختلف دستگاه خشك كن ميوه خانگي انجام دهيم بايد گفت موضوع كمي سخت خواهد شد زيرا هم اكنون صدها مدل و برند از اين دستگاه در بازار موجود است كه البته همگي كارايي ثابت و مشخصي دارند اما مي توان با كمي صبر و حوصله، يك تقسيم بندي مناسب و كافي در مورد دستگاه ميوه خشك كن خانگي انجام داد.

انواع دستگاه خشك كن ميوه خانگي از اين قرار است

  • دستگاه ميوه خشك كن خانگي برقي
  • دستگاه ميوه خشك كن خانگي گازي

با ديدن اين دو نوع ميوه خشك كن شايد عده اي از خود بپرسند مگر دستگاه ميوه خشك كن خانگي گازي هم داريم؟! در پاسخ به اين افراد بايد گفت: بله! اين دستگاه ها البته كمي از نظر سايز و ابعاد از دستگاه هاي خانگي معمولي بزرگترند و براي توليدات انبوه و بسيار بيشتر مثلاً دهها كيلوگرم ميوه خشك در روز مورد استفاده قرار مي گيرند. اين نوع از دستگاه هاي ميوه خشك كن را از اين جهت «خانگي» مي نامند كه مي توان با نصب و به كارگيري آنها در گوشه اي از منزل مثلاً پاركينگ، يك كسب و كار خانگي خوب راه انداخت.

و همچنين دستگاه ميوه خشك كن خانگي برقي نيز همانگونه كه از نامش پيداست از طريق برق، انرژي لازم براي گرم كردن فضاي داخل دستگاه را فراهم كرده و توسط فن هاي موجود در آن، هواي داغ به تمامي طبقات مي رسد. به اين شكل ميوه ها خشك و ترد خواهند شد.

دستگاه ميوه خشك كن خانگي برقي

در موارد بسياري پيش آمده كه خانم يا آقاي خانه تمايل فراوان به خشك كردن ميوه هاي مختلف مانند سيب، ليمو، پرتقال، كيوي، و حتي انواع سبزي و… به سرعت و در منزل داشته باشند. خب! در چنين شرايطي يا بايد از نور آفتاب براي اين كار استفاده كرد (كه به شدت سخت و زمان بر است و دردسرهاي خاص خود را دارد) و يا بايد به فكر خريد يك عدد دستگاه خشك كن ميوه خانگي بود. اين كار امروزه به راحتي و به سهولت قابل انجام است.

مي توان به راحتي چندين و چند مدل دستگاه خشك كن ميوه خانگي را در فروشگاه ها مشاهده كرد. همانگونه كه قبلاً گفتيم سازوكار و شيوه خشك كردن ميوه ها توسط اين دستگاه هاي خانگي كوچك و بامزه تقريباً مشابه است اما ظرفيت و ميزان كارآيي و همچنين ظاهر آنها با يكديگر متفاوت خواهد بود.

برخي از مدل هاي دستگاه ميوه خشك كن خانگي كه از نظر ظاهري به شكل چهارگوش هستند داراي 10 سيني در دل خود براي چيدن مقدار زيادي ميوه هستند. اين مدل ها مي توانند با توجه به درجه تنظيم شده بر روي آن، نهايتاً ظرف مدت 30 الي60 دقيقه حدوداً 3 تا 5 كيلو ميوه برش خورده را خشك نمايند. البته قاعدتاً پس از خارج كردن ميوه هاي خشك شده از دستگاه، وزن آن به صورت قابل توجهي كاهش خواهد يافت.

اين مدل دستگاه ميوه خشك كن خانگي مي تواند حتي اگر به خوبي و به درستي مورد استفاده قرار گيرد به صورت روزانه و به تدريج با خشك كردن مقداري مشخصي ميوه، هم نياز يك خانوار 4 تا 5 نفره را به راحت تامين نمايد و هم مازاد توليد را براي درآمدزايي به ديگران عرضه كند.

هستند كساني كه هم اكنون با همين دستگاه هاي نسبتاً كوچك و جمع و جور اما پرقدرت در حال درآمدزايي و كمك به اقتصاد خانواده خود مي باشند.

در كنار اين مدل از دستگاه خشك كن ميوه خانگي مي توان مدل هايي متنوع تر با ظاهري ساخته شده از مواد پلاستيكي به شكلي گرد يا بيضي را نيز مشاهده كرد كه در مارك هاي مختلف موجودند. اين دستگاه ها، گاهي كاملاً پوشيده هستند به شكلي كه نمي توان داخل آن و ميوه ها و سيني هاي مختلف را مشاهده كرد، گاهي نيز درب بالايي به شكلي شفاف بوده تا جايي كه مي توان تمامي مواد و سيني هاي داخل را به راحتي مشاهده و حتي از فرآيند خشك شدن ميوه ها تصويربرداري لحظه اي! نيز كرد.

اين دستگاه ها نيز در ظرفيت ها و سيني هاي مختلف به بازار عرضه مي شوند اما عموماً يك دستگاه ميوه خشك كن خانگي در اين مدل ها قدرت خشك كردن تقريباً 2 تا 5 كيلو ميوه را در هر بار پر كردن دستگاه دارد. اين دستگاه ها نيز مي توانند با به كارگيري صحيح، هم يك وسيله جالب براي درآمدزايي باشند و هم نياز خانواده را به راحتي رفع نمايند.

بازدید : 242
11 زمان : 1399:2

خشك كردن انواع سبزيجات از قديم الايام رواج داشته و مربوط به عصر ما نيست. اين كار يكي از بهترين و موثرترين راه هاي نگهداري سبزي براي مدتي طولاني و زمان هايي ست كه سبزي در دسترس نخواهد بود. امروزه اين كار توسط انواع دستگاه سبزي خشك كن انجام مي شود كه در نوع خود دستگاه هايي بسيار كارآمد و مفيد هستند.

يك دستگاه خشك كن سبزي با توجه به نوع كاركرد و قدرت خود مي تواند مقدار مشخصي از سبزي ها را در مدت زماني معين خشك كند. اين عمليات نه تنها سبب نابودي سبزي ها نخواهد شد بلكه در حفظ و نگهداري اثرات مفيد آن تا حد زيادي موثر خواهد بود. دستگاه خشك كن سبزيجات مي تواند نياز بسيار فراوان هر خانوار يا گروه را به راحتي و با سرعت بسيار زيادي رفع نمايد.

در واقع هر دستگاه سبزي خشك كن مي بايستي بتواند با توجه به حجم توليد خود، مقدار مشخصي از سبزي ها را كه البته بهتر است حجم هر بار توليد آن زياد باشد، خشك نمايد تا بتوان از آن دستگاه به عنوان يك ابزار مقرون به صرفه و اقتصادي بهره برد. «صرفه اقتصادي» يكي از مهمترين مسائلي ست كه در مورد خريد و استفاده از يك دستگاه خشك كن سبزي بايستي به شدت مورد توجه قرار گيرد تا استفاده از اين نوع دستگاه ها در منزل و يا صرف زمان در اين حرفه براي درآمدزايي، عقلاني باشد.

بيشتر بخوانيد:

خشك كن ميوه

دستگاه ميوه خشك كن

ميوه خشك كن صنعتي

ميوه خشك كن خانگي

دستگاه ميوه خشك كن خانگي

دستگاه ميوه خشك كن صنعتي

قيمت دستگاه ميوه خشك كن

خريد دستگاه ميوه خشك كن

معايب خشك كردن سبزي به شكل طبيعي

براي خشك كردن انواع سبزي به شكل طبيعي مي بايستي ابتدا مقداري سبزي را خريداري و پاك كرد و پس از شستشو و آبگيري، در زير نور مستقيم آفتاب پهن كرد تا پس از ساعاتي خشك شوند. اين كار، هم زمان بر و هم در مواردي سبب آلودگي سبزي ها خواهد شد زيرا سبزي ها در هواي آزاد و در مجاورت گرد و خاك معلق در هوا و همچنين انواع غبار صنعتي و شيميايي و حشرات مختلف قرار مي گيرند كه براي سلامتي به شدت مضر است.

همچنين در مقاطعي كه از دستگاه خشك كن سبزيجات استفاده نمي شود ممكن است سبزي ها به خوبي شسته نشده و حتي گاهي ديده شده كه اصلاً سبزي ها توسط افراد شسته نمي شوند و به همان شكل در آفتاب پهن مي شوند. حتماً شما هم گاهي با خريدن انواع سبزي خشك مانند «شويد خشك شده» و باز كردن درب نايلون آن، متوجه شده ايد كه در ته بسته، مقداري خاك جمع شده است، اين همان عدم شسشو يا شستشوي نامناسب سبزي ها و سپس خشك كردن سبزيجات به شكلي طبيعي ست.

مزاياي خشك كردن سبزي توسط دستگاه خشك كن سبزي

مي توان هر كاري را به كمك دستگاه مخصوص انجام داد. سال هاست زمانه تغيير كرده و هر كاري، ابزار مخصوص به خود را دارد. ديگر لازم نيست با دست گندم ها را آسياب كرد چون با دستگاه انجام مي شود، ديگر لازم نيست سبزي ها با دست درو شود چون با ماشين انجام مي شود. خشك كردن سبزي هم به اين شكل است و نيازي به كار با دست نيست بلكه دستگاه خشك كن سبزيجات سال هاست روانه بازار شده.

توسط يك دستگاه سبزي خشك كن مي توان حجم بسيار زيادي از سبزيجات را در دفعات مكرر و پشت سر هم، به سرعت و با كيفيت بسيار مناسب خشك كرد. مي توان از اين دستگاه ها فقط براي خشك كردن يك نوع سبزي و فعاليتي تخصصي در اين زمينه بهره برد. مي توان سبزي هاي خشك شده توسط دستگاه خشك كن سبزي را يا به صورت عمده و يا به صورت خرد و بسته بندي شده عرضه كرد كه هر كدام راهكار و البته درآمد مخصوص به خود را خواهد شد. اما چيزي كه قطعي و بسيار مهم است اينكه تناژ توليد و همچنين سود حاصل از فروش سبزي هايي كه توسط دستگاه خشك كن سبزيجات توليد شده اند بسيار بيشتر از شيوه سنتي خواهد بود چون سرعت، دقت، بهداشت و حجم توليد در اين شيوه بسيار بيشتر از شيوه هاي سنتي و اصلاً قابل مقايسه با آن نيست.

انواع دستگاه سبزي خشك كن

با توجه به اينكه هر حوزه اي از صنعت و دنياي توليد، چه توليدات غذايي و چه ساير توليدات، نياز به دستگاه هايي مخصوص به خود دارد، در مقاطع زماني مختلف، انواع بسيار متنوعي از دستگاه ها وارد بازار مي شوند، بازاري كه مشتاق ورود دستگاه هايي براي رفع نيازهاي گوناگون است. ساخت انواع دستگاه خشك كن سبزي نيز يكي از شاخه هاي اين صنعت مهم است.

دستگاه خشك كن سبزيجات مي تواند با توجه به حجم توليد، نوع مصرف، قدرت و ساير ويژگي ها به انواع زير تقسيم شود:

  • دستگاه سبزي خشك كن خانگي
  • دستگاه سبزي خشك كن صنعتي

هر كدام از اين دستگاه ها، خود به انواع و مدل هاي مختلفي تقسيم مي شوند كه مي تواند نياز بخش هاي مشخصي را به خوبي بر طرف نمايد.

  • دستگاه سبزي خشك كن خانگي

همانطور كه همه مي دانيم مصرف سبزي در منازل بسيار بالاست و يكي از مهمترين مواد لازم براي تهيه غذا، همين سبزي هايي ست كه مي بينيم. مي توان اين سبزي را به صورت تر و تازه خريداري و خرد و استفاده كرد همچنين مي توان اين سبزي ها را به صورت خشك نيز استفاده كرد.

برخي خانوار اعتقاد به خريد سبزي خشك نداشته و تمايل به توليد سبزي خشك در منزل دارند. جاي هيچگونه نگراني نيست! براي اينگونه افراد انواع متنوعي از دستگاه خشك كن سبزي وجود دارد كه مي توانند با تهيه هر كدام از آنها، مقدار مشخصي از نياز خود را برآورده نمايند. با توجه به اين توضيحات بهتر است ابتدا با انواع دستگاه خشك كن سبزيجات خانگي آشنا شويم.

انواع دستگاه سبزي خشك كن خانگي از اين قرار مي باشد:

  • دستگاه خشك كن سبزي خانگي 5 سيني
  • دستگاه خشك كن سبزي خانگي 8 سيني
  • دستگاه خشگ كن سبزي خانگي 10 سيني

كه البته اين دستگاه هاي خانگي سبزي خشك كن با استفاده از انرژي برق سبزي ها را خشك مي كنند كه در برخي مدل ها، گرماي لازم توسط «گاز» هم تامين مي گردد

برچسب ها سبزي خشك كن ,
بازدید : 228
11 زمان : 1399:2

و اما باز هم ورود به دنياي خوشمزه و دوست داشتني ميوه هاي خشك شده و خالقان اين اشياء دوست داشتني يعني دستگاه ميوه خشك كن جالب.

دستگاه هايي كه مي توانند در دل خود ميوه هاي ترو تازه را پس از دقايقي به شكل و شمايلي ديگر در آورده و آنها را آماده ماندگاري طولاني

و ميل شدن در هر زمان و مكان نمايند. اين دستگاه ميوه خشك كن شاهكاري فوق العاده در عصر ماست.

مي دانم شما هم زياد ديده ايد اين دستگاه هاي جالب را، چه از نوع خانگي و چه از نوع حرفه اي كه همان دستگاه خشك كن ميوه نيمه صنعتي و صنعتي ست، آن هم با قدرت توليد انبوه ميوه هاي چيپسي در حجم و اندازه اي كه حتي تصورش هم سخت است! گاهي اين دستگاه ميوه خشك كن آنچنان پر قدرت و زياد توليد مي كند كه نمي توان هيچ تصوري از ميزان انبوه توليد براي يك ماه يا مثلاً يك سال توسط آن داشت، حجم توليدات در برخي موارد بسيار زياد و فراوان است.

يك دستگاه ميوه خشك كن مي تواند با توجه به سيستم و توانايي تعريف شده در آن و همچنين مكانيزم خشك كردن ميوه ها، حجم مشخصي را در مدت زمان تعيين شده اي، از رطوبت و آب موجود تهي كرده و ميوه هايي تُرد و خوشمزه را تحويل دهد. اين مانند تولدي ديگر است و يك دگرگوني واقعي خواهد بود؛ ميوه خلال شده آبدار در سيني ها چيده شده و داخل دستگاه خشك كن ميوه گذاشته مي شود، پس از بستن درب ها، دستگاه شروع به كاركرده و پس از دقايقي ميوه هاي خشك و خلالي از دستگاه بيرون كشيده مي شود، به همين راحتي!

و اما در ادامه بهتر است كمي بيشتر با انواع دستگاه ميوه خشك كن و مكانيزم و كارآيي آنها و همچنين برخي مزايا و معايب آنها آشنا شويم تا چنانچه قصد ورود به دنياي بزرگ و جالب توليد ميوه هاي خشك و چيپسي را داشتيم بتوان با ديدِ بازتر اين مرحله مهم را آغاز نموده و پرقدرت ادامه دهيم. با ما همراه باشيد.

انواع دستگاه ميوه خشك كن

در اطراف ما و در دنياي بسيار جذاب دستگاه هاي مختلف، مي توان صدها نوع و مارك دستگاه خشك كن ميوه مشاهده كرد كه هر كدام با توجه به كاركرد، مي توانند مقدار مشخصي از ميوه را خشك كرده و محصولاتي باكيفيت ارائه كنند. اين دستگاه ها به چند شكل در بازار عرضه مي شوند:

  • دستگاه ميوه خشك كن خانگي
  • دستگاه ميوه خشك كن نيمه صنعتي
  • دستگاه ميوه خشك كن صنعتي

هر كدام از اين دستگاه ها مي توانند حجم مشخصي از ميوه هاي خلال شده را با توجه به تعداد سيني ها موجود در خود و قدرت دستگاه به صورت خشك شده در بياورند. البته مقدار و ميزان ميوه ها همچنين بستگي به تصميم اپراتور يعني اينكه با چه سرعت و حجمي از دستگاه خشك كن ميوه كار كشيده نيز دارد اما چيزي كه كاملاً واضح و مشخص است اينكه به عنوان مثال دستگاه خشك كن ميوه خانگي قاعدتاً حجم كمتري از ميوه ها را نسبت به دو مدل ديگر خشك خواهد كرد. همچنين دستگاه خشك كن ميوه نيمه صنعتي كمتر از دستگاه صنعتي.

اروپايي ها از ديرباز در زمينه توليد صنعتي و مكانيزه كليه محصولات كشاورزي، بسيار نامدار و معروف هستند اما در برخي موارد نيز سعي مي كنند با واردات در كنار توليد، نياز بسيار زياد بازار خود را پاسخ دهند. خشكبار و ميوه هاي خشك شده از موارد بسيار مهمي ست كه سراسر اروپا را تحت تاثير خود قرار داده و نمي توان هيچ كشوري را پيدا كرد كه بر روي اين دو موضوع به صورت جدي فعاليت نكند.

اكنون كشورهايي مانند هلند، آلمان و فرانسه به عنوان سه كشور مطرح اروپايي در زمينه ميوه هاي خشك شده و مصرف زياد آنها مطرح هستند. اين كشورها با استفاده از هزاران واحد و دستگاه ميوه خشك كن سعي مي كنند نياز بسيار فراوان بازارهاي خود را پاسخ داده و در جايي كه لازم باشد مصرف مازاد خود را نيز به ساير بازارها صادر خواهند كرد. چنين كشورهايي نه تنها توليدكنندگان خوبي براي توليد هزاران تن ميوه خشك شده هستند بلكه بهترين مقصد براي صادرات ساير كشورها نيز مي توانند باشند!

و اما در ادامه، دستگاه ميوه خشك كن خانگي به دستگاهي گفته مي شود كه از سايز و ابعاد و همچنين ظرفيت توليد محدودي برخوردار است. اين دستگاه بسيار جالب كه در ابعاد مختلفي توليد مي شود را مي توان مانند مايكروويو بر روي كابينت گذاشته و به راحتي 2-3 كيلوگرم ميوه و در برخي مدل ها مقداري بسيار بيشتري را در سيني هاي مختلف آن به صورت خرد و خلالي شده، چيده و دستگاه را روشن كرد.

اين دستگاه خشك كن ميوه توسط هيترهاي مختلف و قدرتمند خود هواي درون دستگاه را گرم كرده و سپس فن اين دستگاه نيز با گردش هوا، هواي گرم را به تمامي طبقات رسانده تا عمل خشك كردن ميوه ها به سرعت و به خوبي توسط اين دستگاه ميوه خشك كن كوچك و قدرتمند انجام شود.

در دستگاه خشك كن ميوه نيمه صنعتي مي توان حجم بسيار بيشتري ميوه در انواع مختلف را پس از برش و قطعه قطعه كردن در طبقات متعدد و بزرگ آن چيد و در دستگاه قرار داد. دستگاه ميوه خشك كن نيمه صنعتي، قدرت و ظرفيت توليد بسيار بيشتري نسبت به دستگاه خانگي دارد و مي توان از آن به عنوان ابزار درآمدزايي مناسب به خوبي بهره برد. اين دستگاه ها قيمت بسيار بيشتري نسبت به انواع خانگي دارند البته كيفيت و مقاومت آنها نيز مثالزدني ست.

و نهايتاً دستگاه ميوه خشك كن صنعتي كه يكي از حرفه اي ترين ابزارها براي توليدات كاملاً حرفه اي و انبوه چيپس ميوه است هم از نظر سايز و ابعاد و هم از لحاظ مصرف انرژي و نهايتاً تناژ توليد، به هيچ عنوان قابل قياس با دو نوع ديگر نيست و اينجا با حجم انبوهي از توليدات باكيفيت و فراوان روبرو هستيم. اين دستگاه ها نيز در انواع مختلفي وجود دارند و مكانيزم كارايي آنها نيز در برخي مدل ها متفاوت است. برخي از نيروي برق براي خشك كردن ميوه استفاده مي كنند و برخي ديگر از نور آفتاب. به هر حال انواع صنعتي دستگاه خشك كن ميوه مي تواند چنانچه به صورت اصولي و در مكاني استاندارد به كار گرفته شود، نياز دهها بلكه صدها هزار نفر از مصرف كننده به انواع ميوه خشك و چيپسي را برطرف نمايد. اين دستگاه ها سرعت و قدرت توليد بسيار بالايي دارند.

بازدید : 224
11 زمان : 1399:2

بسته بندي ⚡ دستگاه بسته بندي


در دنياي بزرگِ توليدات متنوع مي توان به اشكال مختلف هر محصولي را بسته بندي و روانه بازار كرد. در واقع اين موضوع بستگي به نظر و سليقه توليدكننده و البته استقبال مصرف كننده از محصول و بستـه بندي مورد نظر دارد تا جايي كه اگر ظاهر محصول، شكيل و زيبا باشد نسبتاً 50 درصد راه با موفقيت طي شده است زيرا هميشه و در همه حالت، ظاهر هر چيزي به شدت در جذب مشتري و نهايتاً فروش آن موثر است.

چنين موفقيتي به كمك دستگاه بسته بندي به دست خواهد آمد دستگاهي كه به شدت توانسته پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي در اين چند ساله به دست آورده تا جايي كه هم اكنون شاهد حضور دهها مدل از اين دستگاه هاي بسيار پيشرفته و پرسرعت براي ايجاد محافظي مناسب بر روي محصولات مختلف هستيم. اين دستگاه ها ايجاد كننده محافظان واقعي هستند!

لازم به ذكر است كه هر كالا و محصولي، شكل و فرم و البته جنس بستـه بندي مخصوص به خود را مي طلبد تا بتوان بهترين نگهداري و مراقبت را از آن به عمل آورده و جنس مورد نظر را سالم و عاري از هر گونه ايرادي به دست مشتري ها رساند. اين فرآيند به دست نخواهد آمد مگر با استفاده از بهترين دستگاه بسته بندي و بروزترين دستگاه ها.

چنانچه بخواهيم تعريفي نسبتاً دقيق از كلمه «بستـه بندي» ارائه نماييم مي توان گفت: ايجاد حفاظي مناسب و مرغوب براي حفظ و نگهداري و در امان نگه داشتن محصولات متنوع از لحظه پايان توليد در كارخانه تا انتقال به فروشگاه هاي مختلف و نهايتاً سالم رسيدن به دست مشتري و مصرف آن جنس را بستـه بندي گويند. هر چه بستـه بندي يك كالا مرغوبتر و بادوام تر باشد، فروش آن بيشتر، ماندگاري آن طولاني تر و طرفداران آن محصول نيز بسيار بيشتر خواهد بود.

در سراسر دنيا و به خصوص كشورهايي كه به قولي جامعه اي مصرف زده دارند مي توان بهترين و زيباترين و متنوع ترين محصولات را مشاهده كرد آن هم در بسته بندي هايي بسيار شكيل و زيبا به گونه اي كه حتي كساني كه به صورتي گذرا در حال عبور از جلوي قفسه هاي متنوع فروشگاه هستند چنانچه هيچ نيازي به آن كالاها نداشته باشند با ديدن پكيج و ظاهر آن محصولات، ميل و رغبت فراوان براي خريد پيدا مي كنند، به اين نوع بستـه بندي مي توان لقب «بهترين» را اعطا كرد.

حال با اين توضيحات به نظر شما اوضاع بستـه بندي و اين صنعت بزرگ در جهان و كشور ما به چه شكل است؟ آيا هم اكنون همين شركت ها و كارخانجاتي كه در حال توليد انواع محصولات خوراكي و غيرخوراكي هستند براي ارائه محصولات خود، از دستگاه بسته بندي استاندارد استفاده مي كنند يا خير؟ و همچنين انواع دستگاه بستـه بندي چيست؟ براي پاسخ به اين سوالات و ديگر سوالات مشابه همراه ما باشيد.

صنايع غذايي فاسد شدني و بسته بندي

يكي از مهم ترين و حساس ترين حوزه هاي توليديِ صنايع غذايي مربوط به مواد فسادپذير و آنهايي ست كه به سرعت و در تماس مستقيم با هواي بيرون، فاسد خواهند شد. چنين محصولات غذايي چه خارج از كشور و در داخل، مي بايستي از بهترين و دقيق ترين دستگاه ها هم در توليد و هم در زمينه بستـه بندي استفاده نمايند. كوچكترين ايرادي در طي همين فرآيند مي تواند فساد زودهنگام آن ماده غذايي را در پي داشته باشد.

به همين جهت در اين دسته از مواد غذايي، هميشه از دقيق ترين دستگاه ها كه داراي انواع سنسور و همچنين تنظيم كننده خودكار هستند براي بررسي و نظارت دقيق بر تمامي مراحل توليد و نهايتاً هدايت به سمت دستگاه بستـه بندي استفاده مي شود. به عنوان مثال شركت ها و كارخانجاتي كه در زمينه توليد «سالاد الويه» فعاليت مي كنند يكي از مراكزي هستند كه اولاً مي بايستي نظارت دقيق و مستمري بر روي تمامي فعاليت هاي آنها انجام شود تا دچار هيچگونه خطا و قصوري نشوند و دوماً مي بايستي تمامي دستگاه ها و مواد اوليه اين واحدهاي توليدي در حد استانداردهاي جهاني باشد.

مواد غذايي مانند سالاد الويه سرعت فساد بسيار بالايي دارند و در شرايط عادي مدت زماني چند روزه را مي توانند دوام بياورند بنابر اين در زمان بستـه بندي اين محصول مي بايستي نهايت دقت و توجه انجام شده و از مواد اوليه بسيار مرغوب در فرآيند بستـه بندي و همچنين بهترين دستگاه بستـه بندي استفاده شود.

انواع دستگاه بسته بندي


اگر قرار باشد تمامي انواع دستگاه بسته بندي را به خوبي بشناسيم بايستي وقت بسيار زيادي براي معرفي و شناساندن آن صرف كرد زيرا امروزه دهها بلكه صدها مدل از اين نوع دستگاه ها در سراسر جهان وجود دارد كه هر كدام كارايي و زمينه مصرف خود را دارند.

برچسب ها دستگاه بسته بندي ,
بازدید : 222
11 زمان : 1399:2

حتماً براي شما هم زياد پيش آمده كه در حال گشت و گذار در بازار و خريد مايحتاج خود بوده ايد ناگهان با حجمي عظيم از ميوه هاي خلال و خشك شده روبرو مي شويد كه يا به صورت فرج و يا بسته بندي شده در فروشگاه ها فروخته مي شوند. اين ميوه هاي خشك شده توسط دستگاه خشك كن ميوه به اين حال و روز در آمده اند.

اينها همان ميوه هايي هستند كه من و شما از ميدان ميوه و تره بار و يا ميوه فروشي محل خريداري كرده و در دورهمي هاي خود در كنار دوستان و آشنايان ميل مي كنيم اما حالا به كمك دستگاه خشك كن با شكل و فرمي جديد به من و شما تقديم مي شوند؛ خلال شده، ترد، چيپسي، بامزه و بسيار پرطرفدار، تا جايي كه اگر قيمتِ بالاي آنها نبود حتي امكان داشت جاي بسياري از تنقلات مانند چيپس و پفك را بگيرند.

بيشتر بخوانيد:

خشك كن ميوه

دستگاه ميوه خشك كن

ميوه خشك كن صنعتي

ميوه خشك كن خانگي

دستگاه ميوه خشك كن خانگي

دستگاه ميوه خشك كن صنعتي

قيمت دستگاه ميوه خشك كن

خريد دستگاه ميوه خشك كن

حال كه بحث قيمت و اينكه ميوه هاي خشك شده توسط دستگاه خشك كن ميوه قيمت نسبتاً زيادي دارند پيش آمده شايد براي بسياري سوال ايجاد شود كه مگر در زمان خشك كردن اين ميوه ها چه فرآيندي طي شده كه محصول نهايي قيمتي بسيار بيشتر خواهد داشت. در اين مورد به چند نكته بايد توجه كرد 1- دستگاه مورد استفاده و مدل و قيمت آن 2- هزينه برق و انرژي مورد استفاده توسط دستگاه 3- هزينه مواد اوليه يا همان ميوه و سبزي در بازار.

واقعيت اين است كه دستگاه هاي مختلف و بسيار متنوعي كه به عنوان دستگاه خشك كن ميوه و سبزيجات در بازار عرضه و فروخته مي شوند تنوع نسبتاً مناسبي دارند و تمامي اين دستگاه ها قيمت قابل توجهي نيز دارند. يعني اگر فرد يا افرادي قصد راه اندازي مركزي براي توليد و ارائه انواع ميوه و سبزيجات خشك را داشته باشد با توجه به حجم كار خود بايستي در همان ابتدا، هزينه بسيار داغي را براي خريد اين دستگاه ها كنار گذاشته و آنها را خريداري كند.

همچنين بسياري از اين دستگاه ها از انرژي برق براي خشك كردن انواع سبزيجات و ميوه ها استفاده مي كنند و همانطور كه همه مي دانيم دستگاه هاي برقي در هر زمينه اي، چنانچه به صورت دائمي و تخصصي و به صورت شبانه روزي فعاليت نمايند در پايان ماه، هزينۀ بسيار بالايي براي برق بايد در نظر گرفت اما با برخي تمهيدات و شيوه ها مي توان قيمت نهايي را سرشكن و محصولات را با قيمتي مناسب روانه بازارهاي داخلي و خارجي كرد.

از ديگر عوامل بسيار مهم در توليد ميوه ها و سبزيجات خشك شده توسط دستگاه خشك كن قيمت مواد اوليه و مقدار مبلغي ست كه براي خريد حجم بسيار زيادي ميوه و سبزي صرف مي شود. واحدهاي توليدي مي توانند و بايد با عقد قراردادهاي طولاني مدت و مناسب با توليدكنندگان و كشاورزان، نياز كارخانجات و واحدهاي توليدي خود را به درستي و براي مدت زماني طولاني تامين نمايند، تا محصول نهايي قيمتي مناسب داشته باشد در غير اين صورت مي بايستي هزينه هاي بسيار سنگين تري نسبت به شرايط عادي را براي خريد متحمل شوند.

با توجه به اينكه در كشور ما، حجم توليدات مختلف در زمينه محصولات كشاورزي بسيار بالا و مناسب است، مي توان گفت خريد چندين دستگاه خشك كن و ورود به دنياي جذاب خشك و بسته بندي كردن سبزيجات متنوع و خوش عطر در كنار بسياري از ميوه ها اگر همراه با برنامه باشد آينده بسيار درخشاني را براي فرد رقم خواهد زد.

از آنجايي كه اين بازار، بسيار بكر و به شدت تشنه است مي توان با كمي دقت و همچنين توجه و برنامه ريزي مناسب و منسجم، از همان ابتدا درآمدهاي سرشاري را براي آينده متصور شد. در واقع بايد قدم به قدمِ برنامه هاي عملي خود را بررسي و به درستي حركت كرد تا به سود سرشار اين شغل دست يافت اما نبايد همه چيز را گل و بلبل فرض كرد چون هر شغلي به هر حال مشكلات خود را نيز خواهد داشت.

هر دستگاه خشك كن با توجه به ظرفيت و حجم مي تواند مقدار مشخصي از مواد را خشك كرده و به صورت خشك و خلالي تحويل مشتري نمايد. اين ميوه هاي خشك مي توانند ماه ها بلكه سالها بدون هيچگونه تغييري ( اگر در شرايط مناسب و به دور از رطوبت و عوامل آسيب رسان قرار گيرند ) باقي بمانند. چنين مواد خوشمزه اي بهترين سرگرمي و بهترين تنقلات و حتي بهترين مواد اوليه براي بسياري از خورشت ها و تغذيه هاي مختلف هستند.

اكثر ما حتماً سبزيجات خرد شده اي را كه به صورت بسته بندي در فروشگاه هاي زنجيره اي و يا ساير فروشگاه هاي كوچكتر فروخته مي شوند را ديده ايم. اين سبزي ها كه به صورت « تَر » عرضه مي شوند به هر حال به دلايل مختلف، مدت ماندگاري كمي دارند، در حاليكه به كمك يك دستگاه خشك كن مي توان مقدار بسيار زيادي از اين سبزيجات را خشك و در بسته بندي هاي بهداشتي و در وزن هاي مشخص در فروشگاه ها عرضه كرد كه چنين موادي، هم ماندگاري بسيار بسيار بيشتري دارند و هم زمينۀ فساد و تخريب در آنها بسيار كمتر و با احتمال پايين تري همراه خواهد بود.

در واقع هر چه از مزيت ها و برتري هاي يك دستگاه خشك كن و توليداتي كه توسط اينگونه دستگاه ها ارائه مي شوند بگوييم باز هم كم است زيرا اين موضوع نه تنها در كشور ما بلكه در تمامي كشورهاي جهان به خصوص كشورهاي مطرح صنعتي به شدت طرفداران مختلف و پر و پاقرصي دارد و از آنجايي كه بسياري از كشورهاي اروپايي از توليدكنندگان صنعتي و بسيار مهم ميوه هاي پرمحصول هستند، زمينه اي مناسب براي توليد انواع چيپس ميوه و بسياري از گياهان و سبزيجات فراهم خواهد بود.

سال هاست كشورهايي مانند انگلستان در زمينه پرورش و توليد انواع سيب به شكلي كاملاً تخصصي فعاليت مي كنند تا جايي كه تمامي فروشگاه هاي كوچك و بزرگ اين كشور، مملو از اين ميوه بسيار زيبا و تازه و براق در بسته بندي هاي بسيار شكيل است. اينجاست كه زمينه اي بسيار مناسب و مستعد براي توليد و فرآوري انواع ميوه فراهم مي شود و چه فعاليتي بهتر از استفاده از دستگاه خشك كن و توليد انواع سيب و ساير ميوه هاي خلالي و خشك شده!

امروزه بسياري از كشورهاي اروپايي با راه اندازي دهها عدد دستگاه خشك كن در زمينه تبديل ميوه هاي تر و تازه به ميوه هاي خشك و ترد فعاليت مي كنند كه البته با توجه به سود بسيار مناسب مي توان اين فعاليت و كسب و كار را به شدت پرسود دانست.

و اما بهتر است كمي هم با انواع و اقسام دستگاه خشك كن آشنا شده و در مورد هر يك از آنها توضيحاتي ارائه نماييم تا موضوع هم جذابتر شده و هم كمي تخصصي تر.

و حال، انواع دستگاه خشك كن ميوه از اين قرار مي باشند:

  • دستگاه خشك كن خانگي
  • دستگاه خشك كن نيمه صنعتي
  • دستگاه خشك كن صنعتي

بازدید : 203
11 زمان : 1399:2

دستگاه شيرينگ – شيرينگ پك – دستگاه شيرينگ پك

و هرآنچه بايد در مورد آن بدانيد…

بسته بندي انواع بطري هاي آب معدني، بطري نوشابه، انواع كارتن، انواع جعبه، تخم مرغ

و حتي آجر و سيمان به وسيله ي دستگاه شيرينگ پك كه طراحي و ساخت آن را طراحان

زاگرس ماشين كرج برعهده گرفته اند انجام مي شود.

در مقدمه پاره اي از كارايي يك ماشين بسته بندي با رول شيرينگ را مختصر بيان كرديم

و در ادامه، مبحث را به صورت گسترده باز خواهيم كرد تا كساني كه براي انتخاب

دستگاه بسته بندي خود دچار چند گانگي شده اند با انواع ماشين آلات شيرينگ پك تونلي

و مكانيزم و عملكرد آن آشنا شده و بسته به نياز و حجم توليد خود، انتخاب درستي داشته باشند.

دستگاه شيرينگ پك عموما در صنعت و توليدي هاي مواد غذايي،

دارويي، ساختماني و حتي شيميايي كاربرد اساسي دارد.

در صنايع غذايي، بسته به حجم و ظرفيت توليد از دستگاه شيرينگ پك اتوماتيك

و يا شيرينگ پك نيمه اتوماتيك استفاده مي شود. يكي از دلايل بسته بندي شيرينگ،

سهولت در امر جابه جايي و اشغال كردن كمترين فضاي ممكن است، چرا كه دستگاه شيرينگ

محصولات را در قالب چند تايي يا اصطلاحا به صورت باكسي بسته بندي مي كند.

انواع دستگاه شيرينگ پك

۱ – دستگاه شيرينگ پك تونلي

۲ – دستگاه شيرينگ پك تمام اتوماتيك

۳ – دستگاه شيرينگ نيمه اتوماتيك

۴ – دستگاه شيرينگ تونلي دوگانه سوز

۵ – دستگاه شيرينگ كابينتي

۶ – دستگاه شيرينگ اورلپ

دستگاه شيرينگ پك اتوماتيك، خط بسته بندي اتوماتيك

۱ – دستگاه رديف كن (دسته كن) در ابتداي اين خط قرار مي گيرد.

۲ – براي قرار دادن محصولات كنار هم، سيستم شمارش گر به وسيله ي

چشم الكترونيكي و سنسور كنترل كه در دستگاه تعبيه شده است و برنامه اي

كه پيش از كار دستگاه به آن داده ايم كار شمار محصولات را آغاز كرده و بسته ها را كنار هم قرار مي دهد.

براي مثال: بطري هاي آب معدني و دلستر به صورت ۶ تايي و ۱۲ تايي كنار هم قرار گرفته و شيرينگ مي شود.

پس از اتمام كار شمارش، سيستم تابلو برق به سيلندر پنوماتيك فرمان مي دهد

كه در نتيجه ي آن مجموع محصول و بسته ها به سمت رول شيرينگ هدايت مي شوند.

۳ – در اين مرحله رول شيرينگ بر روي بسته، جعبه، كارتن و هر جنس مشابه اي كه درآن قرار

داده ايد كشيده مي شود و به وسيله ي دوخت حرارتي دوخت خورده و در آخر برش داده مي شود.

۴ – بعد از مرحله ي برش خوردن رول شيرينگ، بسته به داخل تونل شيرينگ هدايت

مي شود تا بر اساس ضخامت رول كشيده شده روي بسته دماي تونل تنظيم شود

و بسته در بهترين حالت خود شيرينگ شود.

حركت بسته به داخل تونل و كوره دستگاه شيرينگ پك تمام اتوماتيك و تنظيم

دماي آن به وسيله ي درايور و اينورتر تعبيه شده در دستگاه صورت مي پذيرد.

دستگاه شيرينگ پك نيمه اتوماتيك

عملكرد و تفاوت دستگاه شيرينگ پك نيمه اتوماتيك و شيرينگ پك اتوماتيك

عمده تفاوت بين دستگاه شيرينگ نيمه اتوماتيك و مدل اتوماتيك آن دخالت

اپراتور در بسته بندي رول شيرينگ است.

بدين صورت كه اپراتور به صورت دستي بسته را روي ميز دوخت قرار ميدهد و

با هول دادن بسته به سمت جلو، فيلم شيرينگ را روي بسته قرار داده و با زدن پدال،

عمليات دوخت و برش رول را انجام مي دهد.

مابقي كار دقيقا مشابه دستگاه شيرينگ تمام اتوماتيك است .

بسته به داخل تونل و كوره دستگاه هدايت شده و در آنجا عمل شيرينگ كردن

انجام شده و بسته شيرينگ شده از تونل خارج مي شود.

در اين مدل شيرينگ كردن بسته، هرچه سرعت اپراتور بيشتر باشد،

تعداد بسته هاي بيشتري را در طول شيفت كاري خود مي تواند بسته بندي كند.

دستگاه شيرينگ پك تونلي دوگانه سوز

انرژي مصرفي به كار برده شده در اين مدل ماشين آلات بسته بندي بنا به سفارش مشتري مي باشد.

در مناطقي كه فاقد گاز مي باشند يا گاز با افت فشار زيادي همراه است،

بهترين كار استفاده از برق و المنت براي حرارت مورد نياز كوره مي باشد.

گاها پيش مي آيد كه مصرف كننده خواستار هر دو مورد مي باشد تا در هنگام لزوم با المنت

و در باقي موارد با گاز كار كند. اين مورد تاثيري بر سيستم عملكرد دستگاه نداشته و از نظر

كيفيت محصول نهايي شيرينگ شده تفاوتي با يكديگر ندارند.

مصرف گاز دستگاه شيرينگ پك تونلي دو گانه سوز ۲ متر مكعب در

ساعت است و ولتاژ ورودي اين دستگاه تك فاز يا سه فاز مي باشد.

دستگاه فوق قابليت استفاده از گاز مايع (كپسولي) را نيز دارد.

اين دستگاه داراي سيستم كنترل دماي كوره ، فن خنك كننده و اينورتر جهت تنظيم سرعت نوار مي باشد.

شيرينگ پك اورلپ

در صنايع بزرگ با ظرفيت هاي توليد بالا دستگاه شيرينگي مورد نياز است تا بتواند

با طراحي خاص خود پاسخگوي حجم توليد باشد. ازين رو ماشين سازي آريان زاگرس

دستگاه شيرينگ اورلپ را كه مطابق با آخرين استاندارد هاي روز طراحي و توليد شده است

پيشنهاد مي كند. رول شيرينگ در اين دستگاه به صورت اورلپ بر روي بسته قرار مي گيرد.

(لبه هاي رول نسبت به هم، هم پوشاني دارند)

اين دستگاه به دليل تمام اتوماتيك بودن و سرعت بالاي شيرينگ،

دوخت و برش مورد توجه صنايع بزرگ واقع شده است.

مي باشد.HMI و PLC اين دستگاه داراي سيستم

ماشين فوق تنها داراي يك طاقه پلاستيك مي باشد.

داراي دريچه ي در ابتدا و انتهاي تونل و كوره جهت جلوگيري از اتلاف انرژي.

داراي سيستم دوگانه سوز و قابليت استفاده توام برق و گاز(گازوئيل)

سرعت بسته بندي : ۲۰ الي ۲۵ بسته در دقيقه

داراي كم ترين استهلاك ، اپراتوري آسان و قابليت تعويض آسان قطعات

دستگاه شيرينگ پك و مزاياي آن

به چند دليل بارز و مشخص تمامي توليد كنندگان صنايع غذايي,اعم از كارخانه جات

آب معدني ، نوشابه و دلستر از دستگاه شيرينگ پك استفاده مي كنند كه در ذيل

به برخي از آنها اشاره مي كنيم.

۱ – بسته بندي شكيل و اشغال كم ترين فضا

۲ – بالا رفتن مقاومت بسته در برابر جابه جايي هاي مداوم

۳ – حمل و بارگيري آسان

۴ – قابليت قرار دهي بطري هاي آب معدني ، نوشابه، دوغ ، دلستر و … به صورت ۴ تايي، ۶ تايي و ۱۲ تايي

۵ – سهولت در بارگيري و تخليه ماشين هاي حمل

۶ – جلو گيري از وارد شدن فشار و ضربه به بسته و محصول

۷ – به صرفه و مناسب بودن قيمت فيلم شيرينگ

۸ – عدم نفوذ آب و باران در بسته

۹ – ايجاد طرح، مطابق با سليقه مشتري بر روي رول شيرينگ

۱۰ – قابليت شيرينگ انواع محصولات در ابعاد و حجم هاي مختلف

رول دستگاه شيرينگ پك

از جمله مواد مصرفي موجود در دستگاه شيرينگ پك رول پلي اتيلن (از جنس پلي اتيلن) است،

كه عمدتا براي بسته هايي با وزن بالا كه كنار يكديگر قرار ميگيرند استفاده مي شود. رول پلي

اتيلن به دليل مقاومت بالا و ضخامتي كه دارد براي محصولات سنگين كاربرد بيشتري دارد.

در محصولاتي مانند خرما ، تخم مرغ ، رشته آش و … كه به وسيله ي دستگاه شيرينگ اتوماتيك

بسته بندي مي شوند، ديگر رول پلي اتيلن مورد استفاده قرار نمي گيرد، چرا كه شيرينگ اين

نوع محصولات با ظرافت و زيبايي خاص خود همراه است به همين دليل از سلفون هاي شفاف

با ميكرون پايين استفاده مي شود.

به طور معمول از آنجا كه بسته و محصولات داخل اين نوع بسته بندي قابل رويت مي باشد ،

نهايت ظرافت در شيرينگ آن به كار رفته است به طوري كه شايد در ديد اول متوجه وجود يك

لايه بر روي محصول نشويد. اين مدل رول شيرينگ براي بسته هاي نسبتا فانتزي كاربرد دارد.

دستگاه شيرينگ پك ويژگي و مشخصات آن

۱ – بدنه و استراكچر از پروفيل ضخيم و ورق هاي فولاد مباركه

۲ – رنگ دستگاه از الكترواستاتيك ، مقاوم در برابر حرارت ، ضربه و خش

۳ – تابلو برق از جنس كره (به درخواست شما قابل تغيير مي باشد)

۴ –آبكاري كرم و گالوانيزه ،قطعات داخلي

۵ – داراي اينورتر جهت كنترل دور الكتروموتور

۶ – دراي پايه و چرخ هاي گردان و ترمز دار جهت جابه جايي و حمل و نقل آسان

۷ – قابليت دو گانه سوز شدن دستگاه (گاز يا گازوئيل و برق)

۸ – سيستم حرارت مركزي و تعويض آسان المنت

۹ – داراي كنترل دما در تونل و بهينه سازي مصرف انرژي

۱۰ – استفاده از مرغوب ترين سيلندر هاي باد، جك و شير هاي پنوماتيك

۱۱ – دو جداره بودن تونل و كوره دستگاه جهت به حداقل رساندن انرژي

۱۲ – داراي سيستم اپراتور آسان و محافظ هوشمند

۱۳ – نصب دوخت و برش حرارتي به صورت همزمان با قابليت تفلون بودن سيستم دوخت و برش

قيمت دستگاه شيرينگ پك

به دليل نوسانات بازار امكان درج نرخ ثابت وجود ندارد،

چنانچه در مورد دستگاه شيرينگ پك ،هرگونه سوال و يا نياز به

راهنمايي و مشاوره داشتيد، صميمانه مشتاق مكالمه با شما هستيم

مجموعه زاگرس ماشين كرج، مستقر در كمالشهر كرج مي باشد،

“اگر در نزديكي ما هستيد، شما را به يك فنجان چاي دعوت مي كنيم”

زاگرس ماشين كرج طراح، مشاور و سازنده ي انواع

دستگاه هاي بسته بندي و صنايع غذايي

برچسب ها دستگاه شيرينگ ,
بازدید : 235
11 زمان : 1399:2

بسته بندي حبوبات دستگاه بسته بندي آجيل بسته بندي حبوبات

و هرآنچه بايد در مورد آن بدانيد

امروزه با پيشرفت صنعت و تكنولوژي و با پيدايش بسته بندي حبوبات

روش هاي سنتي و قديمي براي بسته بندي و جابه جايي محصولات منسوخ شدند

و ديگر پاسخ گوي نياز توليدكنندگان و كار آفرينان نمي باشند.

از اين رو تيم ماشين سازي آريان زاگرس با بهره گيري از دانش روز و آخرين تغييرات صنعت و تكنولوژي

دستگاه بسته بندي راطراحي و به مرحله ساخت و توليد رسانيد تا گامي هرچند كوچك

در جهت پيش برد اهداف اقتصادي كشور بردارد.

دستگاه بسته بندي حبوبات و ويژگي ها آن

۱ – بالابردن سرعت و دقت در كار به گونه اي كه تمام بسته ها داراي وزن واحد با خطاي نزديك به صفر هستند.
۲ – بالا رفتن سطح بهداشت و استاندارد در بسته هاي توليدي
۳ – كاهش هزينه توليد و جايه جايي آسان بسته ها
۴ – زيبايي و دوام بسته در برابر ضربات احتمالي و ماندگاري بيشتر مواد
۵ – پاسخگويي به نياز روز جامعه و توليد بسته هايي با ظاهر و وزن مورد رضايت مشتري
۶ – داراي تابلو برق مجزا، صفحه تاچ اسكريم و منوي فارسي
۷ – داراي عيب ياب داخلي و اپراتور آسان
۸ – توانايي بسته بندي محصول با انواع سلفون، سلفون صدفي، ترسبافون، متالايز، فويل آلومينيوم و …
۹ – امكان نصب تجهيزاتي مانند : تاريخ زن، گازهاي نگهدارنده، پاكت زن، غبارگير، پانچ و … بر روي دستگاه
۱۰ – توانايي بسته بندي انواع مواد گرانولي مانند : حبوبات، غلات حجيم شده، قند، شكر، چاي،

تافي، چيپس، ميوه جات خشك، سبزيجات خشك، انواع مواد دارويي، شيميايي و

دستگاه بسته بندي حبوبات و عملكرد آن

ابتدا جنس را به مخزن ويبره دستگاه بالابر انتقال داده مي شود و بالابر مواد را به صورت

كاملا اتوماتيك و بدون دخالت دست به مخزن دستگاه توزين دار كه در قسمت بالايي

دستگاه تعبيه شده است مي ريزد و اين كار تا زماني كه مخزن دستگاه پر شود ادامه پيدا ميكند.

به محض پر شدن سنسور هاي موجود در مخزن خاموش شده و انتقال قطع مي شود.

بدين صورت مخزن توزين دستگاه بسته بندي حبوبات هيچ گاه خالي از مواد نمي ماند.

مواد به ويبره توزين براي وزن كردن منتقل ميشود كه سرعت، دقت و ميزان ريزش جنس،

در داخل تابلو كاملا قابل تنظيم بوده و مي توان آن را افزايش داد.

ويبره توزين مواد اوليه را به صورت هدفمند و منظم طبق تنظيم صورت گرفته توسط

اپراتور به درون پيمانه ها ريخته شده و مي ماند، تا فرمان تخليه اتوماتيك داده شود.
بعد از اين مرحله جنس به داخل سلفون كه توسط لوله و يقه دوخت شده است،

ريخته شده و در نهايت عمل بسته بندي كامل انجام مي شود. تمامي سطوح در

تماس با مواد از جنس استنلس استيل مي باشد ، كه مورد تاييد سازمان بهداشت و سلامت است .
سرعت بسته بندي در دستگاه بسته بندي دو توزين ، دستگاه بسته بندي چهار توزين

و ديگر دستگاه هاي اشاره شده به وزن بسته و مواد اوليه بستگي دارد.

مشخصات فني دستگاه بسته بندي حبوبات

عملكرد : الكترومكانيك
رنگ دستگاه : الكترواستاتيك كوره اي
برق مورد نياز : تك فاز يا سه فاز
برق مصرفي : ۴ كيلو وات
سرعت بسته بندي : ۱۵ الي ۳۵ بسته در دقيقه
وزن بسته : ۲۰ الي ۲۰۰۰ گرم
طول بسته : ۵*۳۰ سانتي متر
عرض بسته : ۵*۲۵ سانتي متر
ابعاد دستگاه : طول ۲۴۰ عرض ۱۷۰ ارتفاع ۳۱۰

دستگاه بسته بندي حبوبات ، گارانتي و پشتيباني

يكي از مهمترين مقوله هايي كه در ذهن مصرف كنندگان ماشين آلاتي از اين قبيل

وجود دارد چگونگي خدمات رساني از سمت سازنده مي باشد كه زاگرس ماشين كرج

براي خدمات پس از فروش برنامه هاي عملي و كاربردي را اتخاذ نموده است و تا حد

زيادي توانسته رضايت مشتريان خود را جلب نمايد.

چرا كه خدمات، جزئي از توليد ميباشد و بايد در كمترين زمان ممكن

ارائه شود و ما مفتخريم در تمام نقاط كشور گروه هايي براي اعزام

جهت خدمات آموزش داده ايم تا اين دغدغه از مشتريان گرفته شود.

تمامي قطعات يدكي دستگاه بسته بندي حبوبات در زاگرس ماشين

ساخته شده و در انبار موجود ميباشد. دفترچه راهنمائي براي سهولت كار اپراتوري

و عيب يابي براي اين ماشين در دسترس مشتريان قرار خواهد گرفت.

آموزش هاي لازم، هنگام راه اندازي اين دستگاه نيز كمك شاياني براي اپراتور ميباشد

چنانچه جهت خريد بسته بندي حبوبات و نيز قيمت دستگاه بسته بندي حبوبات

هرگونه سوال و يا نياز به مشاوره داشتيد

با كارشناسان و مشاوران زاگرس ماشين كرج تماس حاصل فرماييد

برچسب ها بسته بندي حبوبات ,

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 284
  • بازدید سال : 377
  • بازدید کلی : 21607
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی